Dungeon Poker

Ensimmäinen päivä Lautapelaamaan-tapahtumassa eilen. Rauli esitteli peliä!

Pelattiin yksi täysimittainen peli neljällä pelaajalla, ja sellainen lyhyempi peli illan päätteeksi ihan vain, että demotaan mistä on kyse. Illan huikein ja villein jako pelattiin toisessa pelissä.

Lue jaosta pakoon pötkineen Rosvon kuvaus tapahtumista:

Sokkotasot olivat 200, ja heti preflopissa Paladiini vieressäni kutsui pyhän kostajan käyttöön (Erikoiskyky: Paladiini saa polttokortit itselleen sekä flop, turn, että river), ja korotti viiteensataan. Helppo maksu kun oli ässäpari taskussa. Peikko tuli myös mukaan, samoin Druidi ja Taistelija.

Flopista pöytään kääntyi A 7 3. Kolmella ässällä noudatin yleistä viisautta ja löin tonnin pöytään, että suoran kerääjät poistuisivat takavasemmalle. No eihän se ihan niin mennyt. Peikko maksoi mukisematta, ja pyöritteli nuijaansa vihjaavan oloisena. Druidi kasvatti puutarhaa (Erikoiskyky: pöytään kasvaa kaksi yhteistä korttia lisää) ja maksoi. -> Pöytään 3 ja 8. Taistelija keskittyi Miekan mestaruuteen (Erikoiskyky: Taistelija saa yhden kortin lisää pakasta) ja maksoi. Paladiinikin maksoi, luottaen pyhän kostajan tuomaan voimaan.

Turnilla pöytään J. Passasin panostuksen pitääkseni Peikon rauhallisena, mutta eikö mitä: nuijaahan sieltä tuli. Nuija heilahti kovaa (Erikoiskyky: Kaikkien, myös Peikon, käsikortit menevät hautuumaalle ja pakasta kaksi uutta tilalle), ja Peikko panosti 1500. Druidi ei säikähtänyt, vaan kasvatti taas puutarhaansa, ja maksoi. Taistelijalla ilmeisesti osui, hän maksoi. Paladiinikin tuli mukaan.

Tilanne oli jo todella villi, pöydässä oli jo kahdeksan yhteistä korttia ja taskuässäni oli vaihtuneet kakkoseen ja ysiin. Ei edes suoran vetoja, eikä sekään riittäisi. Tässä vaiheessa päätin ryöstää potin ja juosta niin kovaa kuin pääsen, olinhan Rosvo (Erikoiskyky: Rosvo varastaa puolet potista (enintään 3000) ja tässä jaossa olevan aarrekortin). Aarre oli Tyhjä Arkku, mutta pääsinpähän pois siitä kaaoksesta jotain mukanani.

Homma jatkui yhtä villinä riverille, panokset kohosivat ja lopulta Druidi muuttui karhuksi (Erikoiskyky: Druidi kippaa korttinsa ja vetää kolme uutta korttia tilalle, mutta hän ei itsekään saa nähdä niitä). Karhun äristessä kolmella kaikille piilossa olevalla kortilla, loputkin seurueesta pötkivät pakoon.

Havahduttuaan Druidi ei oikein tiennyt mitä oli tapahtunut, mutta edessä oli valtava kasa kultaa ja timantteja, eikä ketään muuta näkynyt enää mailla eikä halmeilla.

Seuraavat jaot pelattiinkin sitten taas hiukan rauhallisemmin 😃

Edellä kuvattu jako saattaa kuulostaa hieman kaoottiselta, on kuitenkin hyvä muistaa, että esimerkiksi Peikon nuija voi heilahtaa keskimäärin vain 2 kertaa koko pelin aikana. Eli erikoiskykyjen käyttö on hyvin rajoitettua, suurin osa jaoista pelataan ilman niitä. Ylläoleva jako kuitenkin kuvastaa Dungeon Pokeria parhaimmillaan 😉

Tänään uudestaan! Dungeon Poker on esillä Lautapelaamaan-tapahtumassa 13-15 ja loppupäivä vapaamuotoisempia Dungeon Poker pelejä!

Raulilta